Městský okruh a Libeňská spojka
Investor HMP, spolupráce s SATRA spol. s r.o., vedoucím sdružení městský okruh (SUDOP, Metroprojekt, MMD a další), JKARCH jako vedoucí týmu architektů s tři architekti, 1:1 architekti, VHE s.r.o., krajinářský návrh RLA s.r.o. Richard Labanc. Studie 2019, DÚR 2021 v projednávání.
Urbanisticko-dopravní studie MO+LS z roku 2019 transformovala původní záměry technicko ekonomické studie souboru staveb MO č. 0094 v úseku Balabenka – Rybníčky, č. 0081 v úseku Pelc-Tyrolka – Balabenka a Libeňské spojky, stavba číslo č. 8313 v úseku Vychovatelna – Balabenka. Celková délka trasy souboru staveb činí 11,0 km (stavba MO č. 0094 - 6,5 km; stavba MO č. 0081 - 2,4 km; stavba LS č. 8313 - 2,1 km).
Oproti předchozím řešením je trasa MO+LS ve všech urbanisticky významných lokalitách vedena pod povrchem v celkem cca 8,5 km hloubených a ražených tunelů, a nedochází tak k negativnímu ovlivnění okolí nadměrnou automobilovou dopravou. Citlivé návrhy mimoúrovňových křižovatek zmenšují dopad této stavby v jejich okolí.
Komplexní návrhu člení území na 10 oblastí, kde dochází v souvislosti s výstavbou dopravní stavby k proměně celého okolí. Integruje návrh krajinářského řešení a návrh modrozelené infrastruktury (vegetačních úprav a hospodaření s dešťovou vodou), s řešením veřejných prostranství – nových a obnovených uličních profilů, drobných náměstíček a zákoutí, sportovišť a doplňkových objektů jejich zázemí, parků, lávek a místních propojení...
Věnuje se zakomponování tunelových portálů a opěrných stěn, technických zařízení (TGC s výdechy požárního a VZT větrání), integraci veřejného osvětlení, dopravního značení a trakčního vedení do parteru města. Zahrnuje prvky mobiliáře, drobné architektury a naznačuje vhodné lokality pro umístění výtvarných děl. Nedílnou součástí návrhu jsou i 4 větší pozemní objekty na trase nabízející kapacitu pro bydlení, administrativu, občanské vybavení. Je navrženo několik městských parků a v uličních profilech je obnoveno stromořadí podél komunikací. Realizací MO a LS se uvolňují desítky hektarů transformačních ploch pro dostavbu vnitřního města, dnes zanedbaných v režimu stavební uzávěry.
Spolupráce na architektonicko-urbanistickém řešení:
Zuzana Boušková (Satra), David Mareš, Tomáš Feistner, Alžběta Stodolová, Helena Kubínová, Štěpán Pšotka, Richard Labanc (REHWALDT LANDSCAPE ARCHITECT¨), Klement Valouch
Vizualizace: neovisual.cz